Postraszyłeś tym tematem Ja szczerze mówiąc śledzę fora od dłuższego czasu i jakoś nikt się jeszcze nie wpisywał z poważniejszymi problemami. Dobry znak ?
PS. Na Autocentrum na dzień dobry straszy opinia:
"Autko jest absolutnie niedorobione już po 12 tyś km zaczeło coś piszczeć początkowo pod konsolą potem wszędzie elementy plastikowe rodem z Chin teraz co do niby hasła że to przestrone auto ( jak na tą klasę ) tak to prawda pod jednym warunkiem jest się wzrostu max 150 i niema się rodziny wtedy jest OK. Silnik miał być nowy ekonomiczny i takie tam brednie, jest słaby bo mułowaty a spalanie GR GR GR tak spalanie nie wiem co on z tym paliwem robi ? tajemnica Skody. Wyciszenie absolutnie BRAK prędkość 100 km/ h radio nie daje rady taki szum nie łomot."
Szczerze mówiąc przed zakupem myślałem, że to po prostu opinia niezadowolonego klienta, teraz już wiem, że to same brednie
Kurde - jakbym wykrakał i założył ten topic.
Niestety przednia szyba w Rapidzie do wymiany Musiała jakoś perfidnie dostać i pojawił się "pajączek" ok 20 cm średnicy. A może wpływ na odporność miało wcześniejsze mycie auta (zimna woda) które było dosyć rozgrzane i wystarczył chwilępóźniej niewielki kamyszek ... Tak czy inaczej szyba do wymiany, czas oczekiwania na szybkę do 2 tyg. :evil: Szacunkowy koszt ca. 500 zł
georgg, musiala jakos źle dostac albo szybka zmiana jej temperatury podczas mycia miala wpływ na wytrzymalosc albo ... itd. itp Raczej nie wygląda zeby byla malo wytrzymala. Narazie inni posiadacze Rapida nie skarżą się na szybę.
maksiu, szyby w samochodach to laminaty ze szkła hartowanego. Ciężko słońcem i zimną wodą coś temu zrobić (mam na myśli kranówę). Albo kamyk miał dobrą prędkość (bo Ty jechałeś powoli :szeroki_usmiech ) albo szyba miała feler. Pozostaje jeszcze kwestia sztywności nadwozia, no dobra żartowałem :twisted:
Najważniejsze w które miejsce szyby trafi kamyk. Decyduje to czy będzie ślad, czy będzie pęknięcie czy nie będzie nic. Poczytałem o tym jak dostałem w brzeg szyby w poprzednim aucie (widziałem ten kamyk) i pęknięcie od razu poszło do połowy środka.
Przy okazji - miałem samo OC w axie (nie polecam) + ubezpieczenie dodatkowe szyb. Szybę wymieniłem z ubezpieczenia dodatkowego a zapisaną miałem szkodę z AC! (mimo, że nigdy AC nie miałem).
Kumpel posiadający Rapida 1.2 TSI 105 KM SB z 2014 r. wymienił pompę paliwa przy przebiegu 8 tys. km. Autko nie chciało odpalać - kręciło ale bez skutku. Nie wiadomo co było przyczyną awarii (paliwo, wada pompy czy zupełnie coś innego). Paliwo zawsze tankował na znanej firmowej stacji paliw. Tak czy inaczej autko stało w serwisie ok 10 dni
[ Dodano: Pon 26 Sty, 15 15:52 ]
Awaria wróciła po kilku dniach od odebrania auta z serwisu. Tym razem trafiło do serwisu przy salonie w którym zostało zakupione. Zobaczymy co oni zdiagnozują.
[ Dodano: Sro 18 Lut, 15 18:08 ]
Temat raczej zakończony - przekaźnik pompy paliwa padł :evil:
Odbiegając od tematu: znane mi sa juz 2 akcje serwisowe dla Rapida (aby sprawdzic czy auto sie kwalifikuje do akcji serwisowej konieczny kontakt ze strony posiadacza z autoryzowanym serwisem) Nieodpowiednio moze zachowywac sie sterownik od wspomagania kierownicy (update softu) oraz pedal przyspieszenia (gazu) - ewentualna wymiana na nowy po weryfikacji dzialania przez ASO.
U mnie do zrobienia update softu oraz koniecznosc sprawdzenia pedala
Ja wielokrotnie zmagałem się z gasnącym silnikiem przy przełączaniu na LPG. okazało się finalnie, że instalacje trzeba poprawić jej rozkład i nowy zawór przy reduktorze. Oraz podcieka tylna szyba na dole. Da się zauważyć po myciu gdy otworzymy klapę.
Dwa lata i siedem miesięcy 60 tys km przebiegi i awaria wentylatora nawiewu kabiny (nie zawsze się uruchamia wersja z climatronic). Za kilka dni przegląd po 60 tys km więc zobaczymy jaka będzie diagnoza?
"Doświadczenie przychodzi z wiekiem, szkoda tylko, że czasami jest to wieko od trumny..."
u mnie prawie 4 lata i 50 tys km i jak na razie tylko poduszka pod silnikiem postukiwala na nierownosciach - wymieniono na gwarancj 30 tys km temu
Poza tym dzik mi popsuł auto rok temu
Witam.
Temat zakładam trochę na wyrost, ale jakby coś się działo z Waszym Rapidem co wymagałoby nieplanowych wizyt w ASO - piszcie.
Samochód z odebrany w marcu 2015r z salonu z gwarancją 4 lata lub 120kkm. Jako użytkownik świadomy serwis robię raz na 15kkm/12m-cy. Po 7 miesiącach przy przebiegu 15tys km wymieniana była pompa wody (piszczała po rozgrzaniu silnika) przy przebiegu około 60kkm po 2,5roku awarii uległa dmuchawa climatronica, wymiana gwarancyjna. Przy przebiegu niecałych 70kkm po trzech latach na pierwszym badaniu technicznym stwierdzono usterkę mechanizmu hamulca ręcznego w jednym zacisku. Wymiana zacisku hamulcowego na gwarancji. Na miesiąc przed upływem końca rozszerzonej gwarancji przy przebiegu około 80kkm wymiana mechatroniki w skrzyni DSG- szarpanie przy zmianie z 1-2 i 2-1. Przy przebiegu 111kkm i 5,5 roku po zakupie ponowna wymiana zacisku hamulcowego z tyłu ta sama usterka hamulca ręcznego (dobra wola producenta) Nigdy nie zawiodła w czasie jazdy, zawsze dotarła do celu, nadal w użytkowaniu, kilometrów przybywa codziennie.
"Doświadczenie przychodzi z wiekiem, szkoda tylko, że czasami jest to wieko od trumny..."
Komentarz